HOME

JEZUS UW GENEZING !

OVERZICHT

Leer te ontvangen

Want gij zijt allen zonen van God, door het geloof, in Christus Jezus. ... En, dat gij zonen zijt, God heeft de Geest zijns Zoons uitgezonden in onze harten, die roept: Abba, Vader. (Galaten 3:26; 4:6 NBG)

Onze redding is mogelijk geworden, omdat God elk mens zo liefhad dat Hij Yeshuah / Jezus, als mens naar de aarde stuurde, opdat zij, die Hem als Heiland hebben aangenomen, niet verloren gaan maar Zijn eeuwig Leven hebben (Johannes 3:16). Dat Leven is in Christus, Die de Weg, de Waarheid en het Goddelijke Leven is (Johannes 14:6). Door ons geloof in Christus Jezus zijn wij zonen van God. We zijn uit God geboren (1 Johannes 5:1). Door het horen en geloven van het Woord der Waarheid, het Evangelie zijn we behouden en zonen en erfgenamen van God en medeerfgenamen van Christus (Efeze 1:13; 3:6).

Gij zijt dus niet meer slaaf, doch zoon; indien gij zoon zijt, dan zijt gij ook erfgenaam door God. (Galaten 4:7 NBG)

Voor de grondlegging van de wereld zijn we in Hem uitverkoren en in liefde heeft Hij ons er van tevoren toe bestemd, als zonen van Hem te worden aangenomen en zijn we begenadigd in de Geliefde, in Jezus Christus (Efeze 1:4-6; Mattheus 3:17). Dat we zonen van God zijn, daarvan getuigt de Geest van Zijn Zoon in ons hart, die roept: "Abba, Vader !" Wij zijn verzegeld met de Heilige Geest (Efeze 1:13), Die ons gegeven is als garantie van onze erfenis (Efeze 1:14; 2 Korintiërs 1:22; 5:5).

Onze redding hebben we te danken aan God, Die in Zijn genade ons geroepen heeft en Zijn Yeshuah / Heil in ons openbaarde (Galaten 1:3-6,16). We kunnen onze redding niet verdienen, het is puur door genade van God dat we behouden zijn (Romeinen 11:6; Efeze 2:8-9; 2 Timotheus 1:9). In Hem hebben we de verlossing door Zijn bloed en de vergeving van zonden en zijn we gezegend met alle / elke geestelijke zegeningen. In Hem hebben wij het erfdeel ontvangen waartoe we bestemd waren (Efeze 1:3,7,11).

Zijn wij nu kinderen, dan zijn wij ook erfgenamen: erfgenamen van God, en medeerfgenamen van Christus.... (Romeinen 8:17 NBG)

God plaatste ons in Zijn Zoon, waardoor we deel werden van Zijn Lichaam en vervuld werden met Hem, die alles in allen volmaakt (Efeze 5:30; 1:23). Door onze geestelijke éénmaking met Hem zijn we nu erfgenamen van God en ontvangen we Zijn wijsheid, rechtvaardigheid, heiligheid en verlossing (1 Korintiers 6:17).

Want aan Hem (God) hebt gij het te danken dat gij in Christus Jezus zijt, die van Gods wege ons geworden is wijsheid, rechtvaardigheid, heiliging, verlossing. (1 Korintiers 1:30 LEI)

Dat ook de heidenen (niet-Joden) door hun geloof in Christus erfgenamen zouden worden was voor eeuwen een geheimenis.

Dit geheimenis, dat de heidenen mede-erfgenamen zijn, medeleden en medegenoten van de belofte in Christus Jezus door het evangelie. (Efeze 3:6 NBG)

Dit is allemaal mogelijk geworden door het offer van Jezus Christus. Door Zijn dood zijn we erfgenamen van God geworden.

En daarom is Hij (Jezus) de middelaar van een nieuw verbond, opdat, nu Hij de dood had ondergaan, om te bevrijden van de overtredingen onder het eerste verbond, de geroepenen de belofte der eeuwige erfenis ontvangen (Grieks = lambano) zouden. (Hebreeën 9:15 NBG)

Jezus is de Middelaar van het Nieuwe Verbond. Aanvaard en geloof nu dat Hij uw zonden en ziekten op Zich genomen heeft en u heeft bevrijd. Ontvang nu uw eeuwige erfenis.

Komt, gij gezegenden mijns Vaders, beerft het Koninkrijk, dat u bereid is van de grondlegging der wereld (Grieks = kosmos) af. (Mattheus 25:34 NBG)

Beerf het Koninkrijk, dat voor u bereid is. Zelfs vanaf de grondlegging van de kosmos bent u uitverkoren in Hem en ligt uw erfenis klaar, opdat u heilig en onberispelijk zou zijn voor Zijn aangezicht (Efeze 1:4).

Wanneer de Bijbel spreekt over een "erfenis" verwijst dit naar het recht om eigendommen, zegeningen of beloften te ontvangen. Uw erfenis, als wettige erfgenaam van het Koninkrijk (Jacobus 2:5), is onvergankelijk, onbesmet en onverwelkelijkt voor u weggelegd in de hemel (1 Petrus 1:4). U ontvangt deze erfenis als kind van God. U moet er niet voor werken, u kunt het niet verdienen, het wordt u geschonken ! HalleluYah!

Vele Christenen hebben geen weet van hun erfenis,
laat staan dat ze hun erfenis ontvangen en in bezit nemen !

Vraagt en er zal aan u gegeven worden; zoekt en ge zult vinden; klopt en er zal voor u worden opengedaan, want al wie vraagt mag aannemen (lambano) en wie zoekt vindt, en voor wie klopt zal worden opengedaan. (Mattheüs 7:7-8 - Naardense Bijbel)

Religieuze mensen denken wel eens dat ze niets voor zichzelf mogen vragen of niets voor zichzelf mogen verwachten van God, omdat dat egoïstisch zou zijn. God echter is een Beloner voor wie Hem ernstig zoekt.

Maar zonder geloof is het onmogelijk Hem welgevallig te zijn. Want wie tot God komt, moet geloven, dat Hij bestaat en een beloner is voor wie Hem ernstig zoeken. (Hebreeën 11:6 NBG)

Het goede is dat u al weet Wie u moet zoeken! Uw hemelse Vader. Hij is er voor iedereen die Hem ernstig zoekt. U vindt Hem in Zijn Woord, in gebed, als een innerlijke stille stem. Eén van de condities is bidden in geloof, dat behaagt God.

Blijf vragen en het zal u gegeven worden, blijf zoeken en u zult vinden, blijf [eerbiedig] kloppen en [de deur] zal voor u opengaan. Want iedereen die blijft vragen, ontvangt; en hij die blijft zoeken vindt; en voor hem die blijft kloppen, zal [de deur] opengaan. (Mattheüs 7: 7-8 AMPC)

De Bijbel leert ons dat één ieder die blijft vragen (bidden) ontvangt. Sommige mensen zijn teleurgesteld wanneer ze hun geen genezing niet direct zien of voelen, nadat ze gebeden hebben of nadat iemand anders voor ze gebeden heeft. Uw genezing is reeds in uw wedergeboren geest aanwezig, bidt dat die genezing zich manifesteert in uw lichaam. IEDER DIE BLIJFT BIDDEN ONTVANGT !

En al wat gij in het gebed gelovig vragen zult, zult gij ontvangen. (Mattheus 21:22)

U hoeft geen hoge opleiding gehad te hebben of van goede huize zijn, iedereen die blijft bidden in geloof ontvangt. Als u niet dadelijk genezing ziet of voelt, mag u zeker niet denken: "Ach, het zal Gods wil niet voor mij zijn dat ik genees. God houdt niet van mij. God wil mij iets leren door die ziekte". Blijf in geloof staan voor uw genezing ! De manifestatie van uw genezing is onderweg ! DE GELOVIGE BIDDER ONTVANGT !

Daarom zeg Ik jullie: alles waar je om bidt, zal gebeuren als je gelooft dat je het zal krijgen. En als je gaat bidden en je bent nog boos op iemand, vergeef hem dan eerst. Want dan vergeeft je hemelse Vader jou ook. Maar als je niet vergeeft, zal je hemelse Vader jou ook niet vergeven." (Markus 11:24-26 BB)

Beide Evangelieschrijvers bevestigen dat wat u gelovig bidt ontvangt ! U moet geloven dat u het al gekregen hebt, ondanks dat u het niet ziet, voelt of ervaart. Dat is hoe goddelijk geloof werkt.

Geliefden, als ons hart ons niet veroordeelt, hebben wij vrijmoedigheid tegenover God, en ontvangen wij van Hem al wat wij bidden, daar wij zijn geboden bewaren en doen wat welgevallig is voor zijn aangezicht. En dit is zijn gebod: dat wij geloven in de naam van zijn Zoon Jezus Christus en elkander liefhebben, gelijk Hij ons geboden heeft.
(1 Johannes 3:21-23 NBG)

Voordat u bidt is het belangrijk dat u uw hart onderzoekt. Zoals Markus schrijft moeten we eerst anderen hun fouten vergeven. We moeten anderen vergeven om zelf vergeven te worden van onze schulden, zoals het Onze Vader leert: "en vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren" (Mattheus 6:12). En Jezus vraagt ook om van elkaar te houden, onze naaste lief te hebben als onszelf.

Neem tijd om uw hart te onderzoeken. Moet u nog iemand vergeven ? En hoe zit met het liefhebben van uw naasten ? Vraag een diepe oprechte vergeving aan uw hemelse Vader. Kom in het reine. Blokkeer uw genezing niet door onvergevinggezindheid en vergeef ook uzelf !

Laten wij daarom vrijmoedig naar de troon van God gaan om van Hem genade te ontvangen; om hulp te krijgen, juist in die ogenblikken dat wij het moeilijk hebben. (Hebreen 4:16 HB)

We mogen in gebed met vrije moed (zonder schuldbesef) tot Gods troon naderen, om van Hem alles te ontvangen waarin Hij genadevol heeft voorzien. Ga zeker in die moeilijke momenten naar Hem. Hij wacht vol liefde en erbarmen op u.

Tot nog toe hebt gij niet om iets gebeden in mijn naam; bidt en gij zult ontvangen, opdat uw blijdschap vervuld zij. ... Te dien dage zult gij in mijn naam bidden en Ik zeg u niet, dat Ik de Vader voor u vragen zal, want de Vader zelf heeft u lief, omdat gij Mij hebt liefgehad en geloofd hebt, dat Ik van God ben uitgegaan. (Johannes 16:24-27)

Wij mogen zelf naderen tot onze hemelse Vader, God de Vader en bidden in Jezus naam. Jezus vertegenwoordigt ons bij de Vader. Alleen Hij heeft als mens op aarde de Vader volmaakt gediend en kon daardoor het volmaakte offer brengen, wat nodig was om "de weg" tot de Vader vrij te maken. God de Vader Zelf heeft u lief, net zoals Hij van Jezus houdt. Kom daarom vrijmoedig tot Hem en ontvang wat Hij u wil schenken. Neem uw genezing in ontvangst.

De reden dat God wil dat u uit geloof leeft is, omdat Hij zo leeft en handelt. Zo werkt het in Zijn Koninkrijk waar u deel van uit maakt. Wij zijn Zijn navolgers (Efeziërs 5:1), naar Zijn beeld geschapen. Om het leven te kunnen leiden dat Hij bedoeld heeft, is geloof een vereiste.

Wij verlangen ernaar dat ieder van u tot het einde toe ijverig zal doorgaan, zodat het goede waarop u zo geduldig wacht, mag plaatsvinden. En ook dat u de moed niet laat zakken, maar het voorbeeld volgt van de mensen die (door hun geloof en geduld) ontvingen wat God hun had beloofd. (Hebreeën 6:11-12 HB)

Jezus zei: “Blijven vragen, blijven zoeken, blijven kloppen, in Mijn Naam”. Paulus schrijft: “tot het einde toe ijverig doorgaan” totdat u ontvangt wat God beloofd heeft. Het is niet altijd even makkelijk, maar vraag Gods Geest om hulp, tot uw lichaam genezen is.

IK BLIJF TOT HET EINDE TOE IJVERIG DOORGAAN
ZODAT MIJN GENEZING ZICH MAG MANIFESTEREN !

LEES VERDER: GELOOF VOLGT LICHT!

 

© Terebinten der gerechtigheid

OVERZICHT