HOME

JEZUS UW GENEZING !

OVERZICHT

De Heer heeft al uw zonden vergeven
en al uw ziekten genezen !

Loof YaHWeH, mijn ziel, en al wat in mij is, Zijn heilige Naam. Loof YaHWeH, mijn ziel, en vergeet niet één van Zijn weldaden. Die al uw ongerechtigheid vergeeft, Die al uw ziekten geneest, Die uw leven verlost van het verderf (graf), Die u kroont met goedertierenheid en barmhartigheid, Die uw mond verzadigt met het goede, uw jeugd vernieuwt als die van een arend. (Psalm 103:1-5)

In deze Psalm, getuigd Koning David, wat God voor hem gedaan heeft en wat voor ELK mens beschikbaar is, die in geloof tot God nadert en het offer van Zijn Zoon aanvaardt, ook voor u:

Hij vergeeft AL uw ongerechtigheden en geneest AL uw ziekten. Hij verlost uw leven van verderf en het graf. Memoriseer deze Psalm en maak hem persoonlijk. Spreek deze Psalm dagelijks uit over uw leven. Zeg bijvoorbeeld:

Loof YaHWeH, mijn ziel, en al wat in mij is, Zijn heilige Naam.
Loof YaHWeH, mijn ziel, en vergeet niet één van Zijn weldaden.

Die al mijn ongerechtigheden vergeeft, Die al mijn ziekten geneest.
Die mijn leven verlost van het verderf en het graf.
Die mij kroont met goedertierenheid en barmhartigheid.
Die mijn mond ververzadigt met het goede, mijn jeugd vernieuwt als die van een arend”
.

Koning David gaf de opdracht aan zijn ziel en al wat in hem was, om YaHWeH te loven.
De ziel is waar uw denken, uw wil en emoties zich bevinden. David nam controle over zijn ziel, ondanks hoe hij zich voelde of wat hij dacht, ging hij YaHWeH loven. Hij onderwierp zijn wil aan zijn geest.

Het woord "loven" is een vertaling van het Hebreeuwse woord "barak" en wordt meestal vertaald met "zegenen". We kunnen dus het woord "loven" vervangen met "zegenen". "Zegen YaHWeH, mijn ziel...". David ging YaHWeH zegenen omdat hij erkende dat al de zegeningen die hij ervaarde van YaHWeH kwamen.

Elke goede gave en elk volmaakt geschenk is van boven en daalt neer van de Vader der lichten, bij Wie er geen verandering is, of schaduw van omkeer. (Jakobus 1:17 HSV)

Als u naar de gebruikte Hebreeuwse letters kijkt, dan ziet u "bara", wat het Hebreeuwse woord is voor "scheppen, creëren". En de laatste letter "k" is de Hebreeuwse letter "Kaph", wat staat voor "open handen, of handen die kommetjes vormen".

In de gebruikte letters van het Hebreeuwse woord “Barak” zien we het beeld van: “de Heer (Resh) des Huizes (Beyth) die met open handpalmen (Kaph) ons zegent”. Als YaHWeH - uw Schepper - u zegent, komt Hij met open handen naar u toe, niet met gebalde vuisten. Hij is creatief. Hij weet wat u nodig hebt. Zijn handen zijn niet te kort om Zijn Woord werkelijkheid voor en in u te laten worden (Numeri 11:23).

Zie, de hand des HEREN is niet te kort om te verlossen, en zijn oor niet te onmachtig om te horen. (Jesaja 59:1 NBG)

Wanneer u zegen van God verwacht nader dan tot Hem, zegen Hem eerst met uw hele ziel en met alles wat in u is. Dank Hem voor alles wat Hij reeds heeft gedaan. Hef uw geopende handen op als kommetjes en ontvang in geloof Zijn zegen.

Vul uw mond met de GOEDE dingen die God voor u deed. Dan zal uw jeugd zich vernieuwen als die van een arend. Weet u hoe een arend zich verjongd? Hij vliegt tegen de rots, zodat hij nieuwe veren krijgt. Onze Rots is Christus (1 Korintiërs 10:4). Wij moeten onszelf verliezen in Hem. Wij zijn een nieuwe schepping in Hem, wij bekleden ons met Hem, met Zijn rechtvaardigheid en volmaaktheid, door Zijn Woord en zegen over ons uit spreken.

Zegeningen rusten er op het hoofd van de rechtvaardige. (Spreuken 10:6 HSV)

Wij zijn in de Rechtvaardige en zijn gerechtvaardigd en Jezus is ons Hoofd (Kolossenzen 1:18), daarom rusten Zijn zegeningen op ons. Als u het even niet ziet zitten, zonder u dan even af en neem een blad papier en schrijf 5 dingen op waar u dankbaar voor bent. Als u dit kunt lezen heeft u al meerdere dingen om dankbaar voor te zijn.....

"Die u kroont met goedertierenheid en barmhartigheid". (Psalm 103:4)

Het woord "goedertierenheid" is het Hebreeuwse woord "chesed". Wat verwijst naar de Verbonden die God met de mens sloot. Chesed wordt soms ook vertaald met "genade of gunst". "Kroont" komt van het Hebreeuwse woord "atar" en betekent "omsingelt". In Christus bent u omsingeld met Gods genade, gunst en goedheid. Hij heeft u, overeenkomstig de rijkdom van Zijn genade, begenadigd en begunstigd in de Geliefde (Efeze 1:6-7). God is u goedgunstig!

Het woord "barmhartigheid" komt van het Hebreeuwse woord "racham". Dit woord wordt ook gebruikt als men spreekt over "de moederschoot" of over "ontferming en liefhebben". Als een woord meerdere betekenissen heeft in de Hebreeuwse taal, betekent dit dat ze een connectie hebben met elkaar en dat ze samen moeten bekeken worden, om de volle betekenis te begrijpen.

YaHWeH omsingelt u met Zijn barmhartigheid, ontferming en liefde, net zoals een ongeboren kind in de moederschoot. Het kind is omweven door warmte en totaal afhankelijk van de moeder. Alles wat zij doet, elke ervaring die ze heeft, elke emotie, elke gedachte, elk woord wordt overgedragen aan het kind in de moederschoot. Met zulk een relatie en Verbondenheid en geborgenheid kroont God u. Wat een voorrecht!

U weefde mij in de schoot van mijn moeder, u deed mij ontstaan. Ik dank u, want het is een wonder zoals ik ben gemaakt. Alles wat u maakt, is een wonder. Dat besef ik heel goed. Ik was voor u niet verborgen toen ik in dat duister groeide, als in het binnenste van de aarde. U zag mij toen ik nog geen vorm had, en mijn dagen waren al vastgesteld, al geschreven in uw boek, voor er één enkele was aangebroken. (Psalm 139: 13-16 GNB)

Het menselijk lichaam is een wonder op zich en iets om God dankbaar voor te zijn. Zelfs toen u nog gevormd moest worden in de baarmoeder kende God u al. U stond al in Zijn boek!

"Heer, met heel mijn hart en ziel wil ik U prijzen, voor al het goede dat U reeds gedaan hebt en nog gaat doen. U heeft AL mijn zonden vergeven en AL mijn ziekten genezen en U overstelpt mij met AL Uw zegeningen. U omringt mij met Uw genade en gunst. Als een kind in de moederschoot zo zorgt u voor mij! Mijn mond verzadigt zich met al het goede dat U voor mij deed en doet. Mijn jeugd vernieuwt zich als die van een arend. Ik dank U in Jezus Naam. Amen!"

Lees verder: Talrijk zijn de weldaden van de Heer!

Genezing behoort u toe!

 

© Terebinten der gerechtigheid

OVERZICHT